Na jakie frazy warto pozycjonować stronę internetową?

Na jakie frazy warto pozycjonować stronę internetową?

Tradycyjna reklama to dzisiaj za mało, by zdobyć klientów. Obecnie najłatwiej jest dotrzeć do dużej ilości osób nie poprzez zwykłe ulotki a decydując się na reklamę w Internecie. Oprócz wykupienia miejsca na banery czy artykuły sponsorowane, ważne jest także pozycjonowanie strony internetowej. 

Frazy krótkie, lokalne czy long tail?

długi ogon seoTo działanie, które ma na celu przesunięcie strony www na jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Gdy znajdziemy się w top10, pojawi się duża szansa na to, że osoby wpisujące w wyszukiwarkę daną frazę, klikną właśnie w link prowadzący do naszej strony www. Aby było to możliwe, musimy zastanowić się nad tym, które frazy pozwolą zdobyć nam wielu nowych odwiedzających. Zazwyczaj największą skutecznością odznaczają się krótkie, precyzyjne (ale nie jednowyrazowe) frazy kluczowe, na przykład „rowery damskie”. Również frazy lokalne mogą pomóc nam w zwiększeniu zysków sprzedażowych. Kierujemy wtedy ofertę do konkretnego targetu – na przykład mieszkańców Bydgoszczy. Wprawdzie wybierając frazę „fryzjer bydgoszcz”, zawężamy krąg odbiorców, jednakże taka precyzja jest w tym wypadku pożądana – pojawia się większe prawdopodobieństwo, że ktoś skorzysta z naszych usług. Kolejnym rodzajem fraz są frazy produktowe – określają asortyment firmy. To również dobry wybór, ponieważ przyciągają klientów, którzy poszukują konkretnego towaru i z pewnością rozważą jego zakup właśnie u nas. Strategia SEO może uwzględnić także frazy long tail, czyli tak zwany długi ogon seo. Ta koncepcja zakłada, że pozycjonowanie mało popularnych fraz w dużej ilości może być naprawdę skuteczne. Pozycjonowanie szerokie jest uważane za najbardziej dochodowe. Działanie opieramy wówczas na rozbudowanych frazach pochodzących z podstawowych słów kluczowych. Użytkownicy zainteresowani konkretną tematyką wpisują właśnie takie rozbudowane frazy, ponieważ szukają dokładnych informacji lub są zdecydowani na zakup konkretnego produktu – ich odwiedziny na naszej stronie internetowej będą dla nas na pewno wartościowe.

Pozycjonerzy polecają długi ogon seo firmom, które mają dużą konkurencję – w ten sposób mogą zdobyć klientów zdecydowanych na zakup konkretnej usługi. Dobrym wyborem jest zastosowanie long tail jako uzupełnienia dla tradycyjnego pozycjonowania na mocne frazy.